درب ضد سرقت چینی

در حال حاضر سه نوعدرب ضد سرقت در بازار ایران موجود می باشد، این درب ها عبارتند از:

 

  • درب ضد سرقت چینی
  • درب ضد سرقت ترک
  • درب ضد سرقت ایرانی

در ادامه به بررسی هریک از درب های فوق می پردازیم و نقاط ضعف و قوت آنها را بیان خواهیم کرد.

 

درب ضد سرقت چینی

 

ساختار درب ضد سرقت چینی:

در ساختار این دربضد سرقت  از 2 عدد ورق فولادی به ضخامت 0.5 میلی متر که در بعضی از موارد ضخامت آن تا 0.7 میلی متر هم می رسد استفاده می شود. نکته ی ملال آور در رابطه با درب های ضد سرقت چینی این است که ورق کانال کولر گالوانیزه هم نیز 0.7 میلی متر می باشد که به راحتی با قیچی ورق بر قابل برش خواهد بود. متأسفانه کیفیت نازل این نوع درب به همینجا ختم نمی شود؛ نحوه ی پر کردن فضای بین این 2 ورق بسیار عجیب است (جایی که استراکچر درب باید خود نمایی کند) و با نهایت تأسف شاهد پر شدن این فضا توسط شبکه هانیکام (ورق مقوایی) هستیم.

 

وزن درب های ضد سرقت چینی با ورق 0.5 میلی متر و چهارچوب حدود 35 کیلوگرم و با ورق ضخامت 0.7 میلی متر 55 کیلوگرم می باشد؛نکته جالب و عجیب اینکه وزن درب های تمام چوب تولیدی با ابعاد استاندارد حدود 40 کیلوگرم می باشد. عملاً وزن کم این درب نسبت مستقیم با استراکچر (ساختار) آن دارد. به همین دلیل است که درب های ضد سرقت چینی از لحاظ امنیتی مورد تأیید نمی باشند.

 

ذکر این نکته حائز اهمیت است که در چین درب های با کیفیت و دارای ساختاری استاندارد (ابعاد درب ضد سرقت و همچنین وزن آن استاندارد است) هم تولید می شود که معمولا قیمت بالایی هم دارد. اما واردکنندگان با توجه به هزینه های بالای این درب ها رقبت چندانی نسبت به آن نشان نمی دهند. از این اغلب درب های چینی موجود در بازار ایران اغلب فاقد کیفیت استاندارد می باشند.

 

سایر ویژگی های درب ضد سرقت چینی:

ظاهر درب های چینی نیز از تنوع چندان بالایی برخوردار نمی باشد. در واقع روکش های چوبی که برای کاور کردن هسته درب  مورد استفاده قرار گرفته است، با هدف اقتصادی و پایین بودن قیمت درب ، نازک و از گونه های معمولی است. البته باید پذیرفت که درب های ضد سرقت ، حتی لوکس ترین شان از لحاظ ظاهر چندان تنوع پذیر نیستند. علت این موضوع هم ساختار داخلی درب است که اجازه کار شدن ابزار بر روی سطح خارجی را نمی دهد. با این حال درب های لوکس ضد سرقت ، با بهره گیری از لایی چوب ظاهری شکیل تر در مقایسه با درب چینی ضد سرقت دارد.

 

قفل درب ضد سرقت چینی:

قفل استفاده شده در این مدل درب ضد امنیتی دارای 13 تا 16 زبانه بوده که عمدتاً به علت کیفیت نازل بعد از استفاده بلند مدت،مشکلات عمده ای را برای مصرف کننده ایجاد خواهد کرد،شایان ذکر است اکثر وارد کنندگان جهت پوشاندن این نقص، نام مارک قفل را عوض نموده و برند خود را روی این قفل ها درج می کنند.

 

پنل و رویه درب های چینی :

معمولا درب های چینی با توجه به قیمت پایینی که دارند از چوب طبیعی در ساختش استفاده نمی شود که همین امر موجب می شود ظاهر نه چندان زیبایی داشته باشند در درب های چینی از ام دی اف و همچنین اچ دی اف به کار برده می شود و از طراحی های چشم نواز خبری نیست باز هم تاکید می کنیم درب های چینی زیبا هم تولید می شود اما کمتر در بازار ایران موجود می باشد.

 

نقاط قوت درب های چینی :

1-قیمت پایین شاید مهمترین مزیت این درب می باشد

2. لولا مخفی بودن موجب زیباتر شدن درب شده است.

 

نقاط ضعف های درب چینی :

1-مهم ترین نقیصه درب ضد سرقت چینی استفاده ورق های نازک فولادی در ساختار اش می باشد.

2-استفاده از قفل های نامرغوب موجب نا امنی درب می شود.

3-وزن پایین درب سبب می شود به راحتی شکسته شود.

4-ظاهر نچدان زیبا یکی دیگر از نقاط ضعف این درب می باشد.

 

نقاط ضعف درب ضد سرقت چینی در مقایسه با درب های مرغوب باعث می شود تا قیمت این درب ها پایین تر بوده و امنیت کمتری را برای ملک شما فراهم آورد. شاید تنها عاملی که در نگاه اول به چشم بیاید، ظاهر نه چندان زیبای آن باشد. اما بزرگترین نقطه ضعف درب ضد سرقت چینی ، ساختار آن و قفل های از پیش تعبیه شده بر روی آن می باشد.

 

لازم به ذکر است نمونه های مرغوب درب های ضد سرقت نیز در کشور چین تولید می شود. این درب ها اصلا جنبه اقتصادی نداشته و در مقایسه با درب های ارزان قیمت ساختار مرغوب تری دارند. در نتیجه قیمت آن ها به مراتب بالاتر می باشد. با توجه به قیمت بالای ارز و مرقون به صرفه نبودن واردات درب های گران قیمت، این درب ها به ندرت در ایران مشاهده می شوند. در واقع واردکنندگان ترجیح می دهند درب های ترک مرغوب را با صرف هزینه ای نسبتا کمتر وارد نمایند.

 

قیمت درب ضد سرقتچینی:

 به دلیل کیفیت و ساختاری که دارد نسبت به درب های ایرانی و ترک پایین تر می باشد این درب ها در سالیان گذشته خود را به عنوان درب های ارزان قیمت معرفی می کردند اما با توجه به بالا رفتن قیمت ارز قیمت این درب ها به گونه ای بالا رفت که دیگر وارد کردن این درب ها برای فروشندگان درب و نصب کنندگان درب صرفه اقتصادی ندارد

ساختار و ویژگی‌های درب های ضد سرقت فلزی چینی

 

ساختار درب های ضد سرقت چيني اغلب شامل 4 لولاي مخفي (داخلی) بوده که هر کدام شامل 5 نقطه اتصال می باشد که یکی از رکن های مهم امنیت به حساب می آید ، چهار چوب تخت وداراي قطر 7 بوده که از نظر مقايسه با درب ضد سرقت ترك داراي وزن كمتر هستند .

 

درب های ضد سرقت چینی در چین تولید شده و به صورت آماده و اسمبل شده وارد ایران می شوند

این درب ها دارای وزن بسیار کمتری نسبت به نمونه های مشابه ایرانی و ترکیه ای هستند

 

علاوه بر موارد ذکر شده درب های ضد سرقت چینی دارای قیمت کم تری نیز می باشد .

 

درب‌های ضد سرقت فلزی عایق رطوبت و گرما هستتند به همین دلیل برای مناطق مرطوب مناسب هستند

 

در های ضدسرقت فلزی ، عایق های صوتی مناسبی هستند.

 

به علت فلزی بودن ، این نوع از درب ها مقاومت بالای در برابر آتش از خود ننشان می دهند .

ابعاد چهارچوب درب ضد سرقت فلزی تقریبا 105cm*210cmو عرض  آن تقریبا 90cmاست.

 

این نوع از درب ها دارای 8 عدد کلید کامپیوتری می باشند:

 

کلید مخصوص نصاب و کارگران مشغول بکار در ساختمان

کلید جهت تغییر رمز قفل

کلید اصلی جهت استفاده ساکنین

  • نظرات
شما هم می‌توانید در مورد این کالا نظر بدهید.
برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.
افزودن نظر جدید
برگشت به بالا
×
گفتگوی آنلاین در واتساپ
برای شروع گفتگو کلیک کنید.